נגרר לאופנוע ים

נגרר לאופנוע ים
נגרר לאופנוע ים

החוק בישראל מאפשר התקנת ווי גרירה בכל סוגי הרכבים, למעט דגמים היברידיים. בעלי אופנוע ים צריכים להתקין וו ולרשום אותו כתוספת ברישיון הרכב. בנוסף, לאחר ההתקנה עליהם לגשת לעמדה של משרד התחבורה בה מתבצעת בדיקה של עמידות הוו בתקנים

גרירה מתבצע עם ציוד ייעודי שיכול להיות מותקן על גבי סוגים שונים של רכבים. החוק בישראל למשל מאפשר התקנה של ווי גרירה על כל סוגי הרכבים, לרבות רכבים פרטיים ולמעט דגמים היברידיים. התקנת וו מותנית ברישום כתוספת ברישיון הרכב והיא עשויה להעלות את ערכו. נסיעה ברכב עם וו ללא רישום מתאים גוררת קנסות וסנקציות. בנוסף, לא ניתן לבטח את הרכב ללא רישום מן הסוג הזה ולכן הוא מתבצע מיד לאחר ההתקנה.

נגרר לאופנוע ים – למה בעלי אופנועי ים צריכים וו גרירה?

וו גרירה משמש אנשים פרטיים ובעלי מקצוע אך הוא חיוני בעיקר עבור בעלי אופנועי ים. הוו הוא הדרך היחידה לשנע את האופנוע, לפרוק אותו בחוף ולאחר מכן להחזיר אותו לבית. בניגוד לסירות או יאכטות, לא ניתן לעגן אופנועי ים במרינות או נמלים. בעלי אופנוע ים יכולים להתקין סוגים שונים של ווי גרירה:

א. וו גרירה תפוח – זהו וו שמיועד לגרירת גרור עד משקל של 750 ק"ג ולכן הוא מתאים גם לרוב דגמי אופנועי הים. עם זאת, הוא לא מספיק לגרירת סירות או אמצעי שייט אחרים וכבדים יותר.

ב. וו גרירה משולב – זהו וו שמתאים לגרירת נגרר כבד ולשימוש מאסיבי. הוא נפוץ בקרב אנשים שמשתמשים בגרר באופן קבוע או למי שרוצה לגרור יחד מספר אופנועי ים וסירות.

הבדלים בין ווי גרירה נשלפים וקבועים

מלבד האמור לעיל, חשוב לציין את ההבדל בין ווי גרירה קבועים או נשלפים. וו נשלף ניתן להרכבה והסרה פשוטה והוא לא פוגע במראה הרכב. יש גם רכבים שמחויבים בהתקנת וו נשלף כדי לא להסתיר את לוחיות הרישוי. במצבים אלו לוחית הרישוי מותקנת על גבי הנגרר של אופנוע הים. החסרונות של וו גרירה באים לידי ביטוי בתוספת לאורך הרכב, בנסיעה בשטח בגלל הגדלת זווית הנטישה ובהגדלת צריכת הדלק ושינוי התנהגות הכביש בעת הגרירה.

התקנה של ווי גרירה

יש לבצע התקנה של ווי גרירה אצל מתקין מורשה מטעם משרד התחבורה בלבד. לאחר ההתקנה ניגשים עם הרכב ועם המסמכים לעמדה ייעודית של משרד התחבורה, שבה מבצעים בדיקה של עמידות הוו התקנים. ניתן למנוע הרבה עוגמת נפש אם מקפידים על התקנה על פי ההנחיות. מומלץ למסור למתקין את הדגם והשנתון של הרכב, לוודא שיש לו וו גרירה מתאים ולקבוע מועד ומחיר. המתקין גם אמור לספק ללקוח את האישורים הדרושים למשרד התחבורה ובהם העתק רישיון ייצור, אישור יצרן מורשה ואישור בדיקה והפנייה למשרד הרישוי. במקביל, מומלץ להודיע לסוכן הביטוח על התקנת הוו ולוודא שהוא מוסיף אותו לפוליסה.

איך בוחרים נגרר לאופנוע ים?

אחרי התקנת ווי גרירה מגיע הזמן לרכישת נגרר לאופנוע ים. כדאי להשוות בין דגמים שונים לפי הגודל של האופנוע ורמת הבטיחות שהוא מאפשר. הנגרר צריך להתאים להובלה ושינוע של האופנוע בצורה פשוטה. אפשר גם לבצע התאמה אישית של חלק מהדגמים ולהוסיף מערכות תאורה, בלימה וחירום. המתקן עצמו צריך להיות בנוי באופן שיספק תמיכה לתחתית של האופנוע. מבחינת מפרט טכני, השוואה בין דגמים מבוססת על משקל כללי בק"ג, משקל עצמי לעומת משקל מטען, מידות גלגלים, מספר סרנים, בלמים ואבזור נוסף.